آشپزی

ساخت وبلاگ

انواع قاب عکس بر اساس متريال

بعضي اوقات هدف از انتخاب قاب عکس ، تأثير روي نحوه ديدن تصوير داخل فريم مي باشد . يکي از بهترين روش‌ها براي اين کار بازي با متريال قاب مي باشد، زيرا اين امکان وجود دارد که جنس مواد اوليه قاب با سبک تصاوير هماهنگ باشند. به همين دليل قاب عکس ها را بر اساس جنس مواد اوليه در ساخت به 4 دسته تقسيم مي کنند :

قاب عکس چوبي ,  قاب عکس فلزي , قاب عکس پي وي سي (PVC) , قاب عکس شيشه اي

قاب عکس چوبي

همان طور که از نامش پيداست , چوب متريال اصلي در ساخت قاب عکس چوبي مي باشد. قاب عکس هاي چوبي با توجه به نوع طراحي و برش چوب مي‌تواند سبک هاي مختلفي مثل مدرن، مينيمال و سنتي داشته باشند . به طور کلي، يک قاب عکس چوبي براي عکس‌هاي شخصي خانوادگي و دوستانه گزينه بسيار خوبي مي باشد که به شما کمک کند تا به تصاويرخود جلوه اي اصيل هديه کنيد.

قاب عکس فلزي

اين نوع قاب عکس ها از جنس فلز توليد شده اند و با توجه به نوع فلز مصرفي و عمليات صورت گرفته در مرحله توليد، قيمت آن‌ها متفاوت است . فلزات و آلياژهايي که از آن‌ها براي ساخت قاب عکس استفاده مي کنند معمولاً از جنس طلا و نقره , برنز و آلومينيوم و...هستند . اگر قصد داريد ، عکسي از يک منظره شهري را قاب بگيريد ، قاب عکس فلزي به شما کمک مي‌کند تا يک ويژگي صنعتي به عکس خود بدهيد و جلوه بصري تصوير خود را برجسته کنيد .

قاب عکس پي وي سي (PVC)

اين مدل قاب عکس ها به دليل تنوع و قيمت نسبتاً مناسب‌شان ، جز پرطرفدارترين متريال‌ ها در بين مصرف کنندگان قرار گرفته است .قاب هاي PVC از جنس پلاستيک فشرده هستند به صورت قالب ريزي ساخته مي‌شوند و يک لايه سطحي به عنوان طرح قاب،طي يک عمليات صنعتي روي آن‌ها چسبيده مي شود. شما مي‌توانيد با کمترين هزينه، قاب عکس هاي PVC را با توجه به نوع قالب و طرح ظاهري آن‌ها سبک هاي متنوع دکوراسيون، مانند مدرن، کلاسيک، مينيمال و...استفاده کنيد .

قاب عکس شيشه اي

 نوع ديگري از قاب ها , قاب عکس شيشه اي است .که در طراحي آن از شيشه در طراحي خاصي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين مدل قاب عکس ها جذابيت و زيبايي را براي نمايش تصاوير در اختيار مصرف کنندگان مي گذارند. اگر علاقه منديد که فريم بندي عکس‌هاي شما داراي طراحي مدرن و منحصر‌به‌ فردي باشد، انتخاب قاب عکس هاي شيشه اي بهترين گزينه براي شما مي باشد .

لايه محافظ و نقش آن در قاب عکس

در تمامي قاب عکس ها ازيک لايه ي محافظ بر روي قاب عکس استفاده مي‌کنند که وظيفه آن مراقبت از عکس و قطعه هنري در مقابل گرد و غبار، ضربه و اشعه ماوراء بنفش مي باشد . جنس اين لايه محافظ اصولا شيشه يا پلکسي گلاس مي باشد . پلکسي گلاس (پلي متيل متاکريلات) در واقع صفحه شفافي از جنس اکريليک (نوعي پلاستيک) مي باشد که امروزه با پيشرفت تکنولوژي ، در صنعت قاب سازي کاربرد فراواني دارد .

روش هاي حرفه اي چيدمان قاب عکس روي ديوار را بياموزيد!

احتمالاً نصب و چيدمان قاب عکس روي ديوار و ايجاد يک گالري زيبا و جالب در نگاه اول در نظر بسياري از افراد کار ساده و پيش پا افتاده¬اي است. اما همين افراد زماني که شروع به کار مي کنند و مي خواهند قاب عکس هاي خود را بر روي ديوار نصب کنند، متوجه سختي هاي کار و کافي نبودن اطلاعات خود در اين زمينه خواهند شد.

 از آنجا که تزيين يک ديوار با قاب عکس از فرمت هاي خاص چيدمان پيروي مي کند و تا زماني که در مورد اين فرمت ها آگاهي نداشته باشيد، چيدمان شما زيبا نخواهد شد .

در اين پست قصد داريم تا شما را با شيوه هاي حرفه اي چيدمان قاب عکس روي ديوار، نحوه ي ايجاد تعادل مناسب و طرح بندي قاب عکس هاي ديواري در مناطق مختلف خانه، آشنا کنيم.

چگونه  يک گالري زيبا از قاب عکس¬هاي ديواري ايجاد کنيم؟

نحوه ي چيدمان قاب عکس ها روي ديوار بسيار مهم است و همان طور که گفته شد از فرمت خاصي پيروي مي کند.  گاهي برخي از افراد چنان هنرمندانه اين کار را انجام مي دهند که باعث سريع تر شدن تپش قلب اطرافيان مي شوند. اما ما چگونه مي توانيم  اين گونه به شيوه هاي عالي قاب عکس هاي خود را طراحي کنيم؟

بهتر است  قبل از هر کاري يک عکس خالي از ديوار مورد نظر خود تهيه کنيد، اگر قصد داريد ميز يا مبل خاصي را نيز در مجاورت ديواري که قاب عکس ها روي آن نصب مي شود، داشته باشيد بهتر است آن را هم در تصوير قرار دهيد . سپس با استفاده از يک برنامه ي گرافيکي رايگان مانند picmonkey  و فرمت هاي عنوان شده در ادامه ي مطلب شروع به ايجاد پوسته هاي مختلف تصوير کنيد.

 به اين صورت مي توانيد به طور عيني در فضاي مجازي ديوار تزئين شده ي خود را مشاهده کنيد و زماني که تزئين قاب ها مطابق ميل تان بود تصوير را ذخيره و سپس شروع به تهيه ي قاب عکس ها نماييد.

نکات اصولي  براي چيدمان قاب عکس روي ديوار

1-    اولين گام در چيدمان قاب عکس روي ديوار، مشخص کردن خط نگاه است، زيرا قاب عکس ها بايد کمي بالاتر از خط نگاه نصب شوند. "خط نگاه جايي است که ببينده در حالت ايستاده يا نشسته به صورت مستقيم به يک جسم نگاه مي¬کند. خط نگاه در منطقي مانند راهرو ها در حالت ايستاده و در مناطقي مانند اتاق نشيمن در حالت نشسته  و در اتاق کودک متناسب با قد کودک محاسبه مي شود."

2-    دومين گام ايجاد مجموعه اي از تزئينات هنري با قاب عکس هاي ديواري است. اين روش راه مناسبي براي ايجاد کانون توجه است.

و اما راز موفقيت در طراحي اين مجموعه توازن و نظم مي باشد. در نظر داشته باشيد، نظم از عوامل مهم و تاثير گذار در چيدمان و دکوراسيون محسوب مي شود. در چيدمان قاب عکس روي ديوار، نظم به معني هماهنگي و ترتيب المان هاي به کار رفته مي باشد. از رنگ، بافت، متريال ها گرفته تا مبلمان و عناصر به کار رفته در منزل مي بايست از اين نظم تبعيت کنند. کنار هم قرار گرفتن اين ايده ها و المان هاي هماهنگ، منجر به زيبايي مي شود. به ياد داشته باشيد در اين کار با صرف وقت، صبوري و طراحي مناسب توفيق به دست مي آوريد.

بنابراين بايد حواس تان باشد، بعد از مشخص کردن فرمت مناسب، با استفاده از متر از فواصل مساوي قاب هايي که روي يک ديوار نصب خواهند شد مطمئن شويد.

3-    در صورتي که مي خواهيد از يک قاب عکس تک براي تزئين يک ديوار بزرگ استفاده کنيد به نکاتي مانند اندازه ي قاب عکس نسبت به سايز اجزايي که در کنار ديوار هستند و مواردي که در اطراف قاب استفاده مي شود دقت کنيد.

 

4-    اگر قرار است قاب عکس ديواري شما در فضاي بالاي يک کاناپه نصب شود، حتماً بايد جاي قرار گيري قاب ها را متناسب با کاناپه تنظيم کنيد. در اين حالت اگر گالري قاب عکس شما نسبت به مبلمان بزرگ است فاصله ي اين گالري نسبت به مبلمان بايد کمتر و بالعکس اگر گالري شما نسبت به مبلمان کوچک است فاصله ي گالري از مبلمان بايد بيشتر باشد.

 

5-    نکته ي بسيار مهم  بعدي اين است که ابتدا قاب عکس ها را مطابق فرمت هاي عنوان شده تهيه کنيد و سپس عکس ها را طبق قاب ها چاپ کنيد. زيرا ممکن است براي عکس در اندازه هاي مختلفي که شما قبلاً چاپ کرده باشيد قاب عکس متناسب و هماهنگ موجود نباشد.

بهتر است در چيدمان و انتخاب عکس‌ها به حسي که به شما مي‌دهد هم توجه داشته باشيد. زيرا قرار است اين قاب‌ها هر روز جلوي چشمتان باشد. پس بهتر است مثلا اگر عکس‌هاي خانوادگي‌تان را انتخاب مي‌کنيد خاطره خوشي را برايتان تداعي کند.

 

از سوي ديگر چگونگي چيدمان قاب‌ها نيز اهميت دارد. اين روزها در دکوراسيون اين اصل خيلي رعايت مي‌شود. بهتر است قاب‌هايي به رنگ روشن را در اتاق‌خواب و قاب‌هاي تيره‌تر را در سالن‌پذيرايي آويزان کنيد.

همچنين اينکه قاب را در چه ارتفاعي هم آويزان کنيم اهميت دارد. در گذشته معمولا قاب‌ها بسيار بالاتر از سطح زمين روي ديوار آويزان مي‌شدند اما در طراحي دکوراسيون امروزي معتقدند بايد قاب در نقطه‌اي روي ديوار قرار گيرد که براي ديدن آن نه سرمان خيلي بالا برود نه خيلي پايين آورده شود. همچنين سايز قاب عکس هم اهميت دارد. بهتر است با توجه به سايز عکس خود، قابي هم اندازه و مناسب را انتخاب کنيد.

 

اگر مي‌خواهيد تعداد زيادي قاب به ديوار وصل کنيد هم بايد اول با بزرگ‌ترين قاب شروع کنيد. سپس قاب‌هاي کوچک‌تر را در اطراف آن چيدمان کنيد. در کل بهتر است قبل از چيدن قاب‌هايي که تعدادشان زياد است، طرح آنها را روي کاغذ بکشيد. زيرا شلوغ شدن ديوار با تعداد زيادي قاب اگر بر طبق اصول باشد بر زيبايي تاثير مي‌گذرد.

چيدمان قاب در سايزهاي متفاوت روي ديوار با تلفيق قاب‌هاي مستطيل، مربع به صورت عمودي و افقي در کنار هم چشم هر بيننده‌اي را خيره مي‌کند.

 

در کل چيدمان قاب عکس به سبک شبکه‌اي که عکس‌ها به صورت شبکه‌اي از قاب‌ها در کنار هم قرار مي‌گيرند يا چيدمان قاب عکس به صورت پلکاني که ساده‌ترين روش براي چيدمان است طرفدار دارد. در روش پلکاني قاب‌ها از بالا به پايين يا از پايين به بالا بر روي ديوار نصب شوند. اين روش پلکاني مناسب ديوارهاي جانبي پله ساختمان است.

کنار هم گذاشتن قاب‌ها به شکل موازي هم ايده? خوبي است. زماني که چند قاب هم‌اندازه داريد، با قرار دادن آنها به موازات هم و ايجاد يک مربع يا مستطيل بزرگ از آنها در کنار يکديگر، به نظم و نماي زيبايي مي‌رسيد. بهتر است در اين نوع چيدمان تعداد قاب‌هايتان را زوج انتخاب کنيد و آنها را با اندکي فاصله در کنار يکديگر بگذاريد.

انتخاب و خريد قاب عکس مناسب

راهنما را از انتخاب قاب عکس مناسب آغاز کنيم. قبل از خريد بهتر است دو نکته را درنظر بگيريد:

 

سبک فريم: براي هماهنگي، به دکوراسيون خانه توجه کنيد. قاب‌هاي ساده براي فضاهاي مدرن مناسب‌ هستند. و قاب عکس چوبي يا کار شده با دکور کلاسيک همخواني بيشتري دارند. (مشاهده و خريد انواع قاب عکس>>)

موضوع عکس: براي عکس درون قاب، موضوعات متنوعي قابل چاپ هستند. يک ايده دلنشين استفاده از خاطرات و عکس‌هاي خانوادگي است. اما در صورت تمايل مي‌توانيد از عکس‌نوشته، طبيعت و مناظر و… هم استفاده کنيد.

نحوه نصب قاب عکس

براي اينکه نتيجه دقيق و تميزي داشته باشيد، از الگو استفاده کنيد. براي اين‌کار تعدادي مقوا يا کاغذ آماده کنيد. قاب‌هايتان را روي الگو قرار داده و دورتادورش را ببريد. حالا از اين الگوهاي کاغذي به عنوان نمونه استفاده کنيد. چيدمان و محل نصب را با اين نمونه‌ها نهايي کنيد و بعد اقدام به نصب قاب عکس اصلي کنيد.

?? سبک رايج چيدمان قاب عکس روي ديوار

به تعداد آدمها، سليقه متفاوت وجود دارد. اما رعايت اصول پايه در چيدمان قاب عکس، به هماهنگي و زيبايي بصري کمک مي‌کند. و در نهايت دکوري چشم‌نواز و هوشمندانه خواهيد داشت. پس در اين بخش با سبک‌هاي معروف چيدمان قاب عکس آشنا شويم.

 

?. چيدمان متقارن

صاف، مرتب و تميز. اين اولين سبک براي چيدمان قاب عکس است. در سبک متقارن بايد از قاب‌هاي هم اندازه استفاده کنيد. وزن بصري در تمام بخش‌هاي گالري يکسان است. اين ريتم يکسان، براي فضاهاي رسمي (مثلا محل کار) عالي عمل مي‌کند. راستي، رمز اجراي اين ايده، نصب دقيق و با حساسيت بالا است.

?. چيدمان مرکزي

براي اين الگو، اصلي‌ترين و بزرگترين قاب را در مرکز بچسبانيد. حالا مابقي قاب‌ها را دور آن بچينيد. درست مثل سياراتي که دور خورشيد مي‌چرخند! نيازي نيست فرم نهايي دايره‌اي باشد. بيشتر به اندازه ديوار و فضايتان توجه کنيد. اين ايده براي ديوارهايي با عرض کم عالي است. مثلا ديوار بالاي شومينه يا بالاي کنسول.

?. چيدمان شبکه‌اي

اگر از هرج و مرج خوشتان نمي‌آيد، اين چيدمان شيک و منظم برايتان عالي است. در اين سبک، تعداد قاب‌هاي محور عمودي و افقي بايد برابر باشند. مثلا ? يا ? قاب عکس هم اندازه. بهتر است قاب‌ها را با فاصله حدودي ? يا ? سانتي‌متري نصب کنيد. به جاي شبکه مربعي، از مستطيل هم مي‌شود استفاده کرد. در اين صورت نيازي نيست طول محورها يکسان باشد.

?. چيدمان سه تايي

شک نکنيد بهترين ايده براي ? عدد قاب، نصب افقي آنهاست. لازم است خودقاب‌ها عمودي باشند، ولي چينش آنها در کنار هم افقي. اين ترکيب‌بندي هارموني بي‌نظيري ايجاد مي‌کند. پرطرفدارترين چيدمان نصب عکس عروسي روي ديوار نيز همين سبک است. اين نصب را مي‌توان بالاي کاناپه و بالاي تخت‌خواب اجرا کرد. فقط دقت کنيد منظورمان ? قاب هم‌اندازه است. اگر ابعاد قاب‌هايتان يکسان نيست چيدمان بعدي را دنبال کنيد.

?. چيدمان نامتقارن

در صورتي که چند قاب با اندازه‌هاي متفاوت داريد سبک نامتقارن مناسب است. مثلا مي‌توانيد فرم رايج مثلث را انتخاب کنيد. به اين صورت که قاب بزرگتان بالا يا پايين باشد، و قاب‌هاي کوچک روبروي آن. مي‌توانيد همين ايده را به صورت چپ و راست هم اجرا کنيد ( قاب بزرگ راست، قابهاي کوچک چپ؛ و بالعکس)

 

البته مثلث فقط يک مثال است. شايد چيدمان شما هيچ فرم خاصي را دنبال نکند. در اين نوع چيدمان قاب عکس فقط کافي است خلاق باشيد. به علاوه تست اوليه با کاغذ الگو را فراموش نکنيد! سبک نامتقارن براي فضاهاي راحت و شخصي عالي است.

6. چيدمان جعبه اي

يک محدوده مربع يا مستطيل فرضي روي ديوار درنظر بگيريد. حالا تمام قاب‌ها را درون اين محدوده نصب کنيد. در چيدمان جعبه‌اي بهتر است اندازه قاب‌ها متفاوت باشند. ابتدا محل قاب‌هاي بزرگ را نهايي کنيد. و در ادامه فضاهاي خالي محدوده را، با قاب‌هاي کوچکتر پر کنيد.

?. چيدمان تاج

فرم تاج يک ايده متفاوت و جالب براي نصب است. در اين چيدمان به يک تابلو بزرگ و تعدادي قاب کوچکتر نياز داريم. ابتدا قاب بزرگ را نصب کنيد. بعد از آن قاب عکس‌هاي کوچکتر را بالاتر قرار دهيد. فرم نهايي مانند يک تاج بنظر مي‌رسد.

 

?. چيدمان آينه‌اي

نقاشي‌هاي کودکي را يادتان مي‌آيد؟ يک کاغذ را تا ميکرديم و هر چه در سمت مقابل بود را به سمت ديگر منتقل مي‌کرديم. اين خط تا، براي چيدمان قاب عکس هم کاربرد دارد! روي ديوار خط تاي افقي و فرضي در نظر بگيريد. حالا قاب‌ها را بالا و پايين اين محور نصب کنيد.

 

?. هم راستا از بالا

اين نوع چيدمان قاب عکس چندان رايج نيست. اما نتيجه هنري و متفاوتي را در فضا ايجاد مي‌کند. براي نصب، يک محور افقي در نظر بگيريد. حالا ضلع بالايي تمام قاب‌ عکس ها را روي اين محور مماس کنيد. نظم در بالا و اختلاف ابعاد در پايين گالري، سبک منحصربه‌فرد و متفاوتي را به دکور مي‌دهد. (همين ايده را مي‌توان به صورت هم‌راستا از پايين هم اجرايي کرد)

 

??. چيدمان روي شلف

و آخرين ايده چيدمان قاب عکس روي شلف است. اين سبک حالت گرم و بسيار صميمي به خانه مي‌دهد. به علاوه نياز به ميخ زدن‌هاي متعدد هم نداريد. يک شلف ديواري تهيه کنيد و آن را نصب کنيد. حالا قاب‌ عکس‌هاي خاطره‌انگيزتان را روي شلف قرار دهيد. براي جذابيت بيشتر، بهتر است از قاب‌هايي با اختلاف ارتفاع استفاده کنيد.

 

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11339711

https://independent.academia.edu/JennyTucker120

http://edu.fudanedu.uk/user/laibafinch4/

http://fudanedu.uk/user/laibafinch4/

http://jobs.ict-edu.uk/user/laibafinch4/

http://ict-edu.uk/user/laibafinch4/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=d179439e-6a4e-4ad2-a709-13f9de916cb7

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://ghabonaghashi.ir/

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 122 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 11:55

تخليه چاه براي چه مواردي استفاده مي شود

 

تخليه چاه زماني انجام مي شود که شما يک ساختمان قديمي داشته باشيد  چاه بازکني شرق تهران که داخل آن چاه باشد آن چاه پرشده باشد لذا براي جلوگيري از ايجاد هرگونه مشکل نياز به تخليه چاه مورد نظر داريد.همچنين زود تبليغ کردن در اين مورد ميتواند از هزينه هاي اضافي آن جلوگيري کند.و همچنين براي اينکه چاه تان دير تر پر شود نياز است که يکسري موارد را رعايت کنيد و اين نکته را هم در نظر داشته باشيد که در بعضي از موارد ممکن است که شما ببينيد که خيلي زود چاه فاظلاب تان پر شده است اين به دليل نشتي چاه و نشست زمين مي تواند باشد.

 

قيمت تخليه چاه

 

قيمت هاي مختلفي براي تخليه چاه وجود دارد در شرکت ما اين قيمت ها مقرون به صرفه است. همچنين قيمت تخليه چاه بستگي به نوع شرکت ،قديمي و جديد بودن و همچنين استفاده از تجهيزات جديد و يا قديمي و همچنين استفاده از نيروي مجرب و آموزش ديده قيمت تخليه چاه را تعيين مي کند . چاه بازکن  تخليه چاه شمال تهران مثلا قيمت تخليه چاه شمال تهران با جنوب تهران متفاوت است.اين نکته را هم در نظر بگيريد که سازمان هاي نظارتي قيمت مصوب خودشان را به شرکت ها اعلام مي کنند و شرکت ها مجبورند از آنها اطاعت کنند و اگر شرکتي فراتر از حد تعيين شده قيمت گذاري کند با برخورد تعضيرات مواجه خواهد شد

 

انواع تخليه چاه در شمال تهران

 

مهم ترين تفاوتي که بين شرکت هاي تخليه چاه در شمال تهران با جنوب تهران وجود دارد استفاده کردن از تجهيزات مدرن و بروز در شمال تهران است که اين امر در جنوب تهران بسيار نادر است. هر چه تجهيزات و نيروي انساني در يک شرکتي بهتر باشد امکان تخليه چاه با کيفيت و سرعت بيشتري انجام مي شود. لوله بازکن تخليه چاه غرب تهران البته قيمت شرکت هايي که اين سرويس دهي را انجام ميدهندبسيار باهم متفاوت است.بعضي از شرکت ها به صورت مکانيزه و نيم مکانيزه اين کار را انجام ميدهند.

 

تخليه چاه مکانيزه چيست و چگونه است؟

 

معمولا تجربه ثابت کرده که شرکت هايي که اين کار را انجام ميدهند به صورت باکيفيت تري اين کار انجام مي شود. زيرا آنها از تجهيزات و خدمات با کيفيت تري استفاده مي کنند تخيله چاه شمال تهران به همين دليل قيمت آنها نيز نسبت به جاهي ديگه بالا است. در اين بين متاسفانه شرکت هاي تخليه چاه اي هم هستند که به دروع مي گويند که ما از تجهيزات مدرن و مکانيزه استفاده مي کنيم اما تجهيزات آنها بسيار فرسوده و قديمي است پس مراقب باشيد تا گول اين گونه شرکت هارا نخوريد و سرمايه خود را از دست ندهيد.

 

چه عواملي ممکن است بر پر شدن يک چاه تاثير بگذارد؟

 

به طور کلي جنس چاه و جنس زمين، قطر چاه، عمق چاه،ومتراژ انبار چاه در پر شدن چاه دخيل اند.گاهي ممکن است به دليل ساخت و ساز و افزايش تبغاتو استفاده از يک چاه مشترک براي همه ي طبقات وعدم استفاده از يک چاه جديد همه ممکن اند از عوامل نشست چاه و پرشدن ان با شند. بنابراين، دستورالعمل هاي زير ضروري است چاه بازکني شرق تهران و مي تواند به صورت محلي يا منطقه اي براي موفقيت در انتخاب محل چاه اعمال شود .مناطق کم ارتفاع در مقايسه با نواحي شيب‌دار و ارتفاعات براي غرق شدن چاه‌ها مطلوب‌تر هستند، زيرا آب‌هاي زيرزميني در جهت شيب نزولي جريان دارند.

 

پوشش گياهي در جايي رشد مي کند که آب هاي زيرزميني در اعماق کم موجود باشد. بنابراين، وجود پوشش گياهي ضخيم نشان دهنده ذخيره بزرگ آب زيرزميني در عمق کم است. با اين حال، وجود پوشش گياهي مانند گياهان بياباني نشان دهنده کمبود آب زيرزميني در اعماق کم است، زيرا آنها آب را از سطح زيرين جذب مي کنند و آن را در برگ ها و ساقه هاي گوشتي ضخيم خود ذخيره مي کنند.

 

مناطقي که شامل خاک ضخيم يا پوشش آبرفتي و سنگ‌هاي هوازده، شکسته، درزدار و گسل‌شده هستند، نشان‌دهنده ذخيره‌سازي خوب آب‌هاي زيرزميني هستند، زيرا از نفوذ تغذيه آب‌هاي زيرزميني پشتيباني مي‌کنند. با اين حال، خاک هاي ريزدانه مانند خاک رس نمي توانند از نفوذ آب هاي زيرزميني پشتيباني کنند. علاوه بر اين، آنها نمي توانند آب را از جايي به مکان ديگر منتقل کنند و به دليل رکود، آب زيرزميني شور دارند. خاک هاي درشت دانه آب را منتقل مي کنند و از اين رو آب قابل شرب است. مناطق صخره اي طاس فاقد چنين شرايط مساعدي هستند زيرا اجازه نفوذ آب را نمي دهند. بنابراين، اين سنگ ها نشان دهنده کمبود آب زيرزميني است.

 

آب هاي سطحي مانند مخازن، حوضچه ها، درياچه ها، نهرها، مخازن و رودخانه ها به عنوان منابع تغذيه نواحي مجاور عمل مي کنند. بنابراين، اگر چاه ها را در داخل و اطراف مناطق آب هاي سطحي غرق کنيم، چاه ها مي توانند آب کافي توليد کنند.

 

بررسي چاه هاي موجود در مجاورت محل چاه هاي پيشنهادي با توجه به پوشش خاک، انواع سنگ (سنگ سخت يا سنگ نرم) و شرايط ساختاري آنها (شکستگي، درزه، گسل و ...) عمق تا سطح آب و عملکرد چاه مي باشد. براي داشتن تصويري واضح از شرايط هيدروژئولوژيکي يک منطقه ضروري است.

 

تخليه چاه شمال تهران

 

اسکن شرايط هيدروژئولوژيکي زيرسطحي مانند عمق زون خاک، ناحيه هوازده، ناحيه شکسته/درزدار و ناحيه شکسته نشده از سطح زمين ضروري است. از اين بررسي ها مي توان عمق ناحيه اشباع و کيفيت آب (شور يا غير شور) را ارزيابي کرد. چنين بررسي هايي بايد در تابستان انجام شود تا از عمق واقعي منطقه اشباع مطلع شود. اين منطقه عموماً در تابستان عميق و در ساير فصول کم عمق است. اگر بررسي‌ها را در فصل‌هايي غير از تابستان انجام دهيم، ممکن است شرايط آب در تابستان کاهش يا خشکي داشته باشد، زيرا عمق کم ناحيه اشباع مشاهده شده از فصول باقي‌مانده مي‌تواند کاهش يابد.

 

اگر دو چاه در يک زمين کم و بيش دشت نزديک به يکديگر قرار گيرند، به دليل تداخل چاه، زماني که هر دو چاه به طور همزمان پمپاژ مي شوند، به خصوص در تابستان، منبع آب مي تواند به شدت تحت تأثير قرار گيرد. اين به اين دليل است که آب يک چاه کم عمق نسبت به آب چاه عميق مي تواند به سرعت تخليه يا خشک شود. بنابراين، حفظ فاصله 150-300 متر در مناطق آبرفتي و 75-150 متر در مناطق سنگي بين دو چاه مهم است.

 

سطح آب در هر منطقه مي تواند در تابستان به دليل عدم تغذيه نفوذي کاهش يابد يا خشک شود. اما کاهش سطح آب در ارتفاعات نسبت به مناطق کم ارتفاع همان محل به دليل پمپاژ زياد چاه ها در اراضي کم ارتفاع مي تواند سريع باشد که گاه بدون توجه به فاصله چاه ها منجر به خشک شدن چاه مي شود. بين آنها. اين شرايط مي تواند به سطوح هشدار دهنده برسد، جايي که آپارتمان ها بيشتر به دليل بهره برداري بيش از حد هستند.

 

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 133 تاريخ : جمعه 28 مرداد 1401 ساعت: 14:40

تخليه چاه براي چه مواردي استفاده مي شود

 

تخليه چاه زماني انجام مي شود که شما يک ساختمان قديمي داشته باشيد  چاه بازکني شرق تهران که داخل آن چاه باشد آن چاه پرشده باشد لذا براي جلوگيري از ايجاد هرگونه مشکل نياز به تخليه چاه مورد نظر داريد.همچنين زود تبليغ کردن در اين مورد ميتواند از هزينه هاي اضافي آن جلوگيري کند.و همچنين براي اينکه چاه تان دير تر پر شود نياز است که يکسري موارد را رعايت کنيد و اين نکته را هم در نظر داشته باشيد که در بعضي از موارد ممکن است که شما ببينيد که خيلي زود چاه فاظلاب تان پر شده است اين به دليل نشتي چاه و نشست زمين مي تواند باشد.

 

قيمت تخليه چاه

 

قيمت هاي مختلفي براي تخليه چاه وجود دارد در شرکت ما اين قيمت ها مقرون به صرفه است. همچنين قيمت تخليه چاه بستگي به نوع شرکت ،قديمي و جديد بودن و همچنين استفاده از تجهيزات جديد و يا قديمي و همچنين استفاده از نيروي مجرب و آموزش ديده قيمت تخليه چاه را تعيين مي کند . چاه بازکن  تخليه چاه شمال تهران مثلا قيمت تخليه چاه شمال تهران با جنوب تهران متفاوت است.اين نکته را هم در نظر بگيريد که سازمان هاي نظارتي قيمت مصوب خودشان را به شرکت ها اعلام مي کنند و شرکت ها مجبورند از آنها اطاعت کنند و اگر شرکتي فراتر از حد تعيين شده قيمت گذاري کند با برخورد تعضيرات مواجه خواهد شد

 

انواع تخليه چاه در شمال تهران

 

مهم ترين تفاوتي که بين شرکت هاي تخليه چاه در شمال تهران با جنوب تهران وجود دارد استفاده کردن از تجهيزات مدرن و بروز در شمال تهران است که اين امر در جنوب تهران بسيار نادر است. هر چه تجهيزات و نيروي انساني در يک شرکتي بهتر باشد امکان تخليه چاه با کيفيت و سرعت بيشتري انجام مي شود. لوله بازکن تخليه چاه غرب تهران البته قيمت شرکت هايي که اين سرويس دهي را انجام ميدهندبسيار باهم متفاوت است.بعضي از شرکت ها به صورت مکانيزه و نيم مکانيزه اين کار را انجام ميدهند.

 

تخليه چاه مکانيزه چيست و چگونه است؟

 

معمولا تجربه ثابت کرده که شرکت هايي که اين کار را انجام ميدهند به صورت باکيفيت تري اين کار انجام مي شود. زيرا آنها از تجهيزات و خدمات با کيفيت تري استفاده مي کنند تخيله چاه شمال تهران به همين دليل قيمت آنها نيز نسبت به جاهي ديگه بالا است. در اين بين متاسفانه شرکت هاي تخليه چاه اي هم هستند که به دروع مي گويند که ما از تجهيزات مدرن و مکانيزه استفاده مي کنيم اما تجهيزات آنها بسيار فرسوده و قديمي است پس مراقب باشيد تا گول اين گونه شرکت هارا نخوريد و سرمايه خود را از دست ندهيد.

 

چه عواملي ممکن است بر پر شدن يک چاه تاثير بگذارد؟

 

به طور کلي جنس چاه و جنس زمين، قطر چاه، عمق چاه،ومتراژ انبار چاه در پر شدن چاه دخيل اند.گاهي ممکن است به دليل ساخت و ساز و افزايش تبغاتو استفاده از يک چاه مشترک براي همه ي طبقات وعدم استفاده از يک چاه جديد همه ممکن اند از عوامل نشست چاه و پرشدن ان با شند. بنابراين، دستورالعمل هاي زير ضروري است چاه بازکني شرق تهران و مي تواند به صورت محلي يا منطقه اي براي موفقيت در انتخاب محل چاه اعمال شود .مناطق کم ارتفاع در مقايسه با نواحي شيب‌دار و ارتفاعات براي غرق شدن چاه‌ها مطلوب‌تر هستند، زيرا آب‌هاي زيرزميني در جهت شيب نزولي جريان دارند.

 

پوشش گياهي در جايي رشد مي کند که آب هاي زيرزميني در اعماق کم موجود باشد. بنابراين، وجود پوشش گياهي ضخيم نشان دهنده ذخيره بزرگ آب زيرزميني در عمق کم است. با اين حال، وجود پوشش گياهي مانند گياهان بياباني نشان دهنده کمبود آب زيرزميني در اعماق کم است، زيرا آنها آب را از سطح زيرين جذب مي کنند و آن را در برگ ها و ساقه هاي گوشتي ضخيم خود ذخيره مي کنند.

 

مناطقي که شامل خاک ضخيم يا پوشش آبرفتي و سنگ‌هاي هوازده، شکسته، درزدار و گسل‌شده هستند، نشان‌دهنده ذخيره‌سازي خوب آب‌هاي زيرزميني هستند، زيرا از نفوذ تغذيه آب‌هاي زيرزميني پشتيباني مي‌کنند. با اين حال، خاک هاي ريزدانه مانند خاک رس نمي توانند از نفوذ آب هاي زيرزميني پشتيباني کنند. علاوه بر اين، آنها نمي توانند آب را از جايي به مکان ديگر منتقل کنند و به دليل رکود، آب زيرزميني شور دارند. خاک هاي درشت دانه آب را منتقل مي کنند و از اين رو آب قابل شرب است. مناطق صخره اي طاس فاقد چنين شرايط مساعدي هستند زيرا اجازه نفوذ آب را نمي دهند. بنابراين، اين سنگ ها نشان دهنده کمبود آب زيرزميني است.

 

آب هاي سطحي مانند مخازن، حوضچه ها، درياچه ها، نهرها، مخازن و رودخانه ها به عنوان منابع تغذيه نواحي مجاور عمل مي کنند. بنابراين، اگر چاه ها را در داخل و اطراف مناطق آب هاي سطحي غرق کنيم، چاه ها مي توانند آب کافي توليد کنند.

 

بررسي چاه هاي موجود در مجاورت محل چاه هاي پيشنهادي با توجه به پوشش خاک، انواع سنگ (سنگ سخت يا سنگ نرم) و شرايط ساختاري آنها (شکستگي، درزه، گسل و ...) عمق تا سطح آب و عملکرد چاه مي باشد. براي داشتن تصويري واضح از شرايط هيدروژئولوژيکي يک منطقه ضروري است.

 

تخليه چاه شمال تهران

 

اسکن شرايط هيدروژئولوژيکي زيرسطحي مانند عمق زون خاک، ناحيه هوازده، ناحيه شکسته/درزدار و ناحيه شکسته نشده از سطح زمين ضروري است. از اين بررسي ها مي توان عمق ناحيه اشباع و کيفيت آب (شور يا غير شور) را ارزيابي کرد. چنين بررسي هايي بايد در تابستان انجام شود تا از عمق واقعي منطقه اشباع مطلع شود. اين منطقه عموماً در تابستان عميق و در ساير فصول کم عمق است. اگر بررسي‌ها را در فصل‌هايي غير از تابستان انجام دهيم، ممکن است شرايط آب در تابستان کاهش يا خشکي داشته باشد، زيرا عمق کم ناحيه اشباع مشاهده شده از فصول باقي‌مانده مي‌تواند کاهش يابد.

 

اگر دو چاه در يک زمين کم و بيش دشت نزديک به يکديگر قرار گيرند، به دليل تداخل چاه، زماني که هر دو چاه به طور همزمان پمپاژ مي شوند، به خصوص در تابستان، منبع آب مي تواند به شدت تحت تأثير قرار گيرد. اين به اين دليل است که آب يک چاه کم عمق نسبت به آب چاه عميق مي تواند به سرعت تخليه يا خشک شود. بنابراين، حفظ فاصله 150-300 متر در مناطق آبرفتي و 75-150 متر در مناطق سنگي بين دو چاه مهم است.

 

سطح آب در هر منطقه مي تواند در تابستان به دليل عدم تغذيه نفوذي کاهش يابد يا خشک شود. اما کاهش سطح آب در ارتفاعات نسبت به مناطق کم ارتفاع همان محل به دليل پمپاژ زياد چاه ها در اراضي کم ارتفاع مي تواند سريع باشد که گاه بدون توجه به فاصله چاه ها منجر به خشک شدن چاه مي شود. بين آنها. اين شرايط مي تواند به سطوح هشدار دهنده برسد، جايي که آپارتمان ها بيشتر به دليل بهره برداري بيش از حد هستند.

 

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 144 تاريخ : جمعه 28 مرداد 1401 ساعت: 11:26

SEOبهينه سازي موتور جستجو چيست؟

SEO مخفف "بهينه سازي موتور جستجو" است. به عبارت ساده، اين به معناي فرآيند بهبود سايت شما براي افزايش ديد آن است، زماني که مردم محصولات يا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بينگ و ساير موتورهاي جستجو جستجو مي کنند. هر چه صفحات شما در نتايج جستجو بهتر ديده شوند، احتمال بيشتري براي جلب توجه و جذب مشتريان بالقوه و فعلي به سمت کسب و کارتان وجود دارد. سئو چگونه کار مي کند؟

موتورهاي جستجو مانند گوگل و بينگ از ربات ها براي خزيدن صفحات در وب، رفتن از سايتي به سايت ديگر، جمع آوري اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده مي کنند. فهرست را مانند يک کتابخانه غول پيکر در نظر بگيريد که در آن يک کتابدار مي تواند يک کتاب (يا يک صفحه وب) براي کمک به شما پيدا کند که دقيقاً همان چيزي را که در آن زمان به دنبال آن هستيد پيدا کنيد.

سپس، الگوريتم‌ها با در نظر گرفتن صدها عامل يا سيگنال رتبه‌بندي، صفحات موجود در فهرست را تجزيه و تحليل مي‌کنند تا تعيين کنند که صفحات ترتيب بايد در نتايج جستجو براي يک پرس‌وجو نمايش داده شوند. در قياس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتاب‌هاي موجود در کتابخانه را خوانده است و مي‌تواند به شما بگويد که دقيقاً کدام يک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.

عوامل موفقيت سئو ما را مي توان پروکسي براي جنبه هايي از تجربه کاربر در نظر گرفت. به اين صورت است که ربات‌هاي جستجو دقيقاً تخمين مي‌زنند که يک وب‌سايت يا صفحه وب چقدر مي‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو مي‌کند ارائه دهد.

بر خلاف تبليغات جستجوي پولي، شما نمي توانيد براي به دست آوردن رتبه هاي جستجوي ارگانيک بالاتر به موتورهاي جستجو پولي بپردازيد، به اين معني که کارشناسان سئو بايد کار کنند. اينجاست که ما وارد مي شويم.

جدول تناوبي عوامل سئو ما عوامل را در شش دسته اصلي و وزن هر کدام بر اساس اهميت کلي آن براي سئو سازماندهي مي کند. به عنوان مثال، کيفيت محتوا و تحقيق کلمات کليدي از عوامل کليدي بهينه سازي محتوا هستند و قابليت خزيدن و سرعت از عوامل مهم معماري سئو سايت هستند.

جدول تناوبي سئو که به تازگي به روز شده است همچنين شامل ليستي از سمومي است که از بهترين شيوه هاي سئو مي کاهد. اينها ميانبرها يا ترفندهايي هستند که ممکن است براي تضمين رتبه بالا در روزگاري که روش هاي موتورها بسيار کمتر پيچيده بود، کافي باشد. و، آنها حتي ممکن است براي مدت کوتاهي اکنون کار کنند - حداقل تا زماني که شما دستگير شويد.

ما همچنين يک بخش کاملاً جديد Niches داريم که به عوامل موفقيت سئو در پشت سه جايگاه کليدي مي پردازد: سئوي محلي، اخبار/انتشار، و سئوي تجارت الکترونيک. در حالي که جدول تناوبي کلي سئو ما به شما در بهترين شيوه ها کمک مي کند، دانستن تفاوت هاي ظريف سئو براي هر يک از اين جايگاه ها مي تواند به شما در موفقيت در نتايج جستجو براي کسب و کار کوچک، وبلاگ دستور پخت و/يا فروشگاه آنلاين کمک کند.

الگوريتم هاي جستجو به گونه اي طراحي شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوي کارآمدي را در اختيار کاربران قرار دهند. بهينه سازي سايت و محتواي خود با در نظر گرفتن اين عوامل مي تواند به رتبه بندي صفحات شما در نتايج جستجو کمک کند.

چرا سئو براي بازاريابي مهم است؟

سئو بخش اساسي بازاريابي ديجيتال است زيرا افراد هر ساله تريليون ها جستجو انجام مي دهند، اغلب با هدف تجاري براي يافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلي ترافيک ديجيتال براي برندها است و مکمل ساير کانال هاي بازاريابي است. ديده شدن بيشتر و رتبه بالاتر در نتايج جستجو نسبت به رقباي شما مي تواند تأثير مهمي بر نتيجه شما داشته باشد.

با اين حال، نتايج جستجو در چند سال گذشته در حال تغيير بوده است تا به کاربران پاسخ‌هاي مستقيم و اطلاعاتي بدهد که به احتمال زياد کاربران را به جاي هدايت آنها به وب‌سايت‌هاي ديگر، در صفحه نتايج نگه مي‌دارد.

همچنين توجه داشته باشيد، ويژگي‌هايي مانند نتايج غني و پانل‌هاي دانش در نتايج جستجو مي‌توانند ديد را افزايش دهند و اطلاعات بيشتري درباره شرکت شما به طور مستقيم در نتايج به کاربران ارائه دهند.

در مجموع، سئو پايه و اساس يک اکوسيستم بازاريابي جامع است. وقتي متوجه شديد که کاربران وب‌سايت شما چه مي‌خواهند، مي‌توانيد آن دانش را در کمپين‌هاي خود (پرداخت و ارگانيک)، در سراسر وب‌سايت، در ويژگي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي خود و موارد ديگر پياده‌سازي کنيد.

چگونه مي توانم سئو را ياد بگيرم؟

نکته: منتظر به‌روزرساني جدول تناوبي SEO 2021 ما باشيد که در SMX Advanced در 15 ژوئن راه اندازي مي‌شود!

براي بررسي مفيد سئو، جدول تناوبي عوامل سئو شما را با تمام مفاهيم کليدي که بايد بدانيد، از جمله عناصر موفقيت آميز سئو درون صفحه و خارج از صفحه، به علاوه «سموم» يا تاکتيک‌هايي که مي‌تواند به شما آسيب برساند، آشنا مي‌کند.

جدول و گزارش همراه نيز به سه بخش جستجو نگاه مي کند:

سئوي محلي

سئوي انتشار/اخبار

سئوي تجارت الکترونيک

جدول تناوبي عوامل SEO به عنوان پايه و اساس اين راهنماي سئو عمل مي کند. اين منابع با هم به شما کمک مي کند تا در مورد کسب و کار اينترنتي اطلاعات کسب کنيد و استراتژي خود را براي موفقيت آگاه کنيد.

راهنماي سرزمين موتورهاي جستجو براي سئو

به عنوان همراهي با جدول تناوبي عوامل سئو ما، راهنماي سرزمين موتورهاي جستجو براي سئو شما را از اصول بهينه سازي براي جستجو راهنمايي مي کند تا بتوانيد يک استراتژي قوي براي هدايت ترافيک ارگانيک به سايت خود ايجاد کنيد.

در راهنماي زير، ما اين عوامل را عميق‌تر توضيح مي‌دهيم و نکات تاکتيکي کارشناسان در مورد بهينه‌سازي موتورهاي جستجو را برجسته مي‌کنيم که به وب‌سايت شما کمک مي‌کند بازديدکنندگان بيشتري از جستجوي ارگانيک داشته باشد.

فصل 1: انواع عوامل موفقيت موتور جستجو: اينها عوامل داخلي و خارجي هستند که مي توانند بر رتبه بندي جستجوي شما تأثير بگذارند. ما همچنين به عمودي هاي طاقچه در سئو و تاکتيک هاي سمي SEO براي جلوگيري از آن نگاه خواهيم کرد.

فصل 2: ??محتوا و عوامل موفقيت موتور جستجو: براي ايجاد محتواي با کيفيت بالا که موتورهاي جستجو و مخاطبان هدف شما را دوست داشته باشند، اين عناصر را در ذهن داشته باشيد.

فصل 3: معماري سايت و عوامل موفقيت موتور جستجو: بياييد به پشت صحنه برويم و جنبه هايي از سايت شما را بررسي کنيم که دسترسي موتورهاي جستجو را آسان مي کند و بر تجربه کاربر تأثير مي گذارد.

فصل 4: کد HTML و عوامل موفقيت موتور جستجو: برچسب‌هاي HTML و داده‌هاي ساختاريافته به سازماندهي اطلاعات در سايت شما کمک مي‌کنند و به موتورهاي جستجو کمک مي‌کنند تا محتواي شما را درک کنند.

فصل 5: اعتماد، اعتبار، تخصص و رتبه بندي جستجو: نحوه تعامل کاربران شما با سايت شما، و همچنين اعتبار و اعتبار آن، به موتورهاي جستجو کمک مي کند تا تعيين کنند که آيا ارزش نشان دادن به کاربران را دارد يا خير.

فصل 6: ايجاد لينک و رتبه بندي در موتورهاي جستجو: چرا لينک ها هنوز مهم هستند و چه چيزي در مورد محتواي شما به موتورهاي جستجو مي گويند.

فصل 7: شخصي‌سازي و رتبه‌بندي موتورهاي جستجو: اينها عناصر خاص کاربر مانند مکان و هدف هستند که مي‌توانند بر نتايجي که کاربران مي‌بينند تأثير بگذارند.

فصل 8: سموم و جريمه هاي هرزنامه موتور جستجو: مراقب «ميانبرهاي» سئو باشيد. گرفتار شدن با استفاده از اين تاکتيک ها به طور بالقوه مي تواند منجر به جريمه اقدام دستي شود يا حتي سايت شما را از فهرست جستجو حذف کند.

فصل 9: عمودهاي در حال ظهور در جستجو: جستجوي صوتي، محلي، تصويري و ويديويي راه‌هاي جديدي را براي کاربران براي يافتن آنچه به دنبال آن هستند نشان مي‌دهد. در حالي که هر کدام فرصت‌هاي متفاوتي را براي برندها فراهم مي‌کنند، اما همچنان بر اساس اصول بنيادي سئو هستند.

اخبار سئو روزانه و مشاوره تخصصي سئو

علاوه بر اخبار روزانه از کارکنان تحريريه ما، Search Engine Land مقالات روزانه را از مشارکت کنندگان خبره منتشر مي کند که مسائل سئو را عمدتاً از ديدگاه دروني پوشش مي دهد.

براي آخرين اخبار سئو و ستون هاي متخصص، کانال SEO را مرور کنيد. ثبت نام کنيد تا خبرنامه ايميل روزانه Search Engine Land را دريافت کنيد که شامل خلاصه اي از اخبار بازاريابي جستجو و تجزيه و تحليل و بينش انحصاري است.

کتابخانه SEO Lands Search Engine

علاوه بر پوشش سئو به طور کلي، Search Engine Land همچنين داراي مناطق بهينه سازي موتور جستجو به طور خاص براي موتورهاي جستجوي اصلي است:

سئو گوگل

به روز رساني الگوريتم گوگل

کنسول جستجوي گوگل

بينگ سئو

دريافت اخبار و مشاوره سئو به صندوق ورودي شما

براي خلاصه اي از آخرين اخبار، نکات و تاکتيک هاي مرتبط با سئو از سايت موتورهاي جستجو و ساير منابع در سراسر وب، در خبرنامه مختصر روزانه ما مشترک شويد.

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 14:19

آموزش يادگيري فرانت اند با آکادمي برنامه نويسي سبزلرن

مقدمه

خب سلام به دوستان عزيز تو اين مقاله قصد دارم بهتون يه سايت خيلي باحال و فوق العاده براي يادگيري فرانت اند معرفي بکنم و همچنين نقشه راه و بازار کار برنامه نويسي فرانت اند رو بررسي بکنيم .

پس بزن بريم...

يادگيري برنامه نويسي فرانت اند با آکادمي سبزلرن

خب سايتي که ميخوام برا يادگيري فرانت اند بهتون معرفي بکنم آکادمي آموزش برنامه نويسي سبزلرن هستش.

آکادمي آموزشي سبزلرن براي تمامي دوره ها چه رايگان چه پولي به مدرس حقوق پرداخت ميکنه تا نهايت کيفيت رو در ارائه دوره و پشتيباني بده و معمولا مدرس هايي رو قبول ميکنه که دو سال تجربه مفيد داشته باشند و فن و بيان خوبي داشته باشد، پس اصلا تو کيفيت دوره هاي سبزلرن اصلا شکي نکنيد، چون آکادمي سبزلرن روي کيفيت به شدت حساسه! آکادمي سبزلرن حدود دو ساله که فعاليت خودشو شروع کرده

پشتيباني هاي دوره هاي آکادمي آموزشي سبزلرن چه پولي چه رايگان پشتيباني مادام العمر رو داره ، اصلا اين طوري نيست که پشتيباني شامل دوره هاي پولي بشه  و دوره هاي رايکان پشتيباني نداشته باشند تو سبزلرن پشتيباني شامل تمامي دوره ميباشد .

و همچنين تمامي دوره هاي آکادمي آموزشي برنامه نويسي سبزلرن مقدماتي تا پيشرفته به صورت پروژه محور هستش .

فرانت اند

خب حالا بريم يکمي در مورد فرانت اند صحبت بکنيم که دقيقا چيه ؟ بازار کار حوزه فرانت اند چطوره ؟

فرانت اند به بخشي که براي کاربر قابل مشاهده هست يا همون ظاهر گرافيک و خوشگلي يک وب سايته اون چيدمان ، رنگ و...

 

براي مثال اون چيدمان محصولات مدل چيدمان ، رنگ ستاره ها و... هر چيزي که تو صفحه ميبينيد بخش فرانت اند سايته حالا بک اند هم هستش که بحثش جداست بک اند هم به منطق يک سايت ميتونيم اشاره بکنيم.

بازار کار حوزه فرانت اند

خب ما فهميديم که فرانت اند چيه ؟ اما الان ببينيم که بازار کار حوزه فرانت اند چطوره ؟

جابينجا يکي از بهترين سايت ها براي آگهي استخدامي هستش ، اگه تو سايت جابينجا کلمه front-end رو سرچ بکنيد بيشتر از 1000 تا موقعيت شغلي مياره 1000 تا موقعيت اصلا کم نيست يعني 1000 تا فرصت هست.

 

حالا بريم يه چند تا از نمونه آگهي ها رو ببينيم :

 

 

 

 

همانطور که نمونه آگهي ها رو ديديد حقوق ها از رنج 10 ميليون تا 40 , 50 ميليون هست ، حالا اين آگهي ها سه چهار تا از 1000 آگهي بود هر مدل آگهي استخدامي هست حتي به صورت دورکاري يا ريموت که کسايي که تو شهرستان ها زندگي ميکنند ميتوانند با اين شرکت ها توافق بکنند ، پس حوزه فرانت اند بازار کار خيلي قوي و قدرتمندي داره .

نقشه راه برنامه نويسي فرانت اند

خب درباره فرانت اند و بازار کار فرانت اند با هم صحبت کرديم حالا بريم نقشه راه برنامه نويسي فرانت اند رو با هم يه بررسي بکنيم.

 

Html

اولين گام براي ورود به دنياي برنامه نويسي فرانت اند يادگيري زبان اچ تي ام ال هستش به کمک اچ تي ام ال شما اون استخوان بندي يا اون ساختار وب سايت رو ميتونيد بسازيد و براي يادگيري اچ تي ام ال ميتونيد از دوره آموزشي رايگان جامع Html  مقدماتي تا پيشرفته سبزلرن استفاده بکنيد مدرس اين دوره آقاي ديني هستند .

 

Css

دومين قدم هم براي تبديل شدن به برنامه نويس فرانت اند يادگيري زبان سي اس اس هستش ، به کمک سي اس اس هم شما ميتونيد اين ساختار هايي که به کمک اچ تي ام ال ساختيد استايل بدهيد ، براي يادگيري سي اس اس هم ميتونيد از دوره آموزشي  رايگان جامع Css مقدماتي تا پيشرفته آکادمي سبزلرن استفاده بکنيد مدرس اين دوره هم آقاي ديني هست .

 

JavaScript

خب حالا بريم سراغ سومين گام يا همون سومين قدم براي تبديل شدن به برنامه نويس فرانت اند ، سومين قدم هم يادگيري زبان جاوا اسکريپت هستش که در کل سه پايه اصلي حوزه فرانت اند اچ تي ام ال ، سي اس اس و جاوا اسکريپت هستش که حتما حتما بايد هر سه تا رو ياد بگيريد ، براي يادگيري جاوا اسکريپت هم ميتونيد از دوره آموزشي رايگان جاوا اسکريپت مقدماتي تا پيشرفته پروژه محور آکادمي آموزشي سبزلرن استفاده بکنيد و مدرس اين دوره آقاي سعيدي راد هستش .

 

يادگيري يکي از فريمورک هاي سي اس اس

قدم بعدي هم يادگيري يکي از فريمورک سي اس اس هستش براي مثال فريمورک بوت استرپ و تيل ويند و... هستش ، که سبزلرن يه دوره آموزشي بوت استرپ 5 مقدماتي تا پيشرفته داره که مدرس دوره بوت استرپ آقاي عزيززاده هستش که ميتونيد از اون دوره هم استفاده بکنيد.

تقريبا آکادمي آموزش برنامه نويسي سبزلرن تمامي مباحث حوزه فرانت اند رو پوشش داده .

 

يادگيري يکي از فريمورک هاي جاوا اسکريپت

قدم بعدي هم يادگيري يکي از فريمورک هاي جاوا اسکريپت هستش حالا بستگي به شماست که کدومو انتخاب ميکنيد ويو يا انگولار حتي کتابخونه ري اکت هم ميشه .

خوشبختانه آکادمي سبزلرن آموزش ويو جي اس و ري اکت رو هم پوشش داده است.

يه دوره آموزشي رايگان مقدماتي تا پيشرفته ويو جي اس داره و همچنين آکادمي آموزشي سبزلرن هم يه دوره آموزشي منتورشيپ ري اکت در دنياي واقعي هم داره که مدرس هر دو دوره آقاي سعيدي راد هست .

 

ساير موارد مورد نياز

علاوه بر اين پنج قدمي که گفتيم يه سري ابزار هاي ديگه اي براي فرانت اند نيازه مانند فلکس باکس يا سي اس اس گريد يا npm و    sass هم نيازه که آکادمي آموزشي برنامه نويسي سبزلرن دوره رايگان براي اين مباحث هم داره که ميتونيد ازشون استفاده بکنيد .

آکادمي آموزشي برنامه نويسي سبزلرن تو سه حوزه دوره آموزشي داره فرانت اند ، امنيت و شبکه که جلوتر ساير حوزه ها هم اضافه ميشه و همچنين تمامي مباحث حوزه فرانت اند رو پوشش داده که بيشتر از هفتاد درصدشون رايگان و به صورت پروژه محور هست.

 حرف آخر

خب تو اين مقاله درباره حوزه فرانت اند حرف زديم و بازار کارشو بررسي کرديم و همچنين نقشه راه حوزه فرانت اند رو هم بررسي کرديم.

امروزه حوزه فرانت قدرتمند ترين بازار کار رو رو داره همانطور که ديديم بيشتر از 1000 آگهي استخدام براش بود حالا اونم هنگام سرچ کردن به صورت انگليسي ، اگه فارسي سرچ کنيد نتايج ديگه اي رو هم مياره.

اگه قصد يادگيري فرانت اند رو داريد و ميخواهيد ازش کسب درآمد بکنيد پيشنهاد ميکنم با دوره هاي با حال پروژه محور آکادمي آموزشي برنامه نويسي سبزلرن شروع کنيد .

منبع :

 

https://www.pinterest.com/pin/1050464681805934261/

https://express.adobe.com/page/F4PyQfHKh12H2/

https://sites.google.com/view/sabzlea/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/01/09/sabzlea/

https://anahardy4.tumblr.com/

https://myspace.com/anahardy4

https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1480190325687664642

https://disqus.com/by/anahardy4/about/

https://www.goodreads.com/user/show/145850001-ana-hardy

https://en.gravatar.com/anahardy4

https://www.ted.com/profiles/32643528/about

https://www.behance.net/anahardy

 

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 237 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 3:12

خدمات سئو کلاه سفيد چيست و چگونه است؟

به مجموعه فعاليت هايي گفته ميشود که در راستاي فرآيند هاي گوگل بوده واز روش هاي وتکنيک هاي حبابي و غير متعارف استفاده نمي شود.و نيز موتور هاي جستجوي هوشمند نظير گوگل هميشه درصدد آن هستند که با توجه به جستجوي کاربران بهترين نتيجه را در اختيار کاربران قراردهند. و به خاطر همين موضوع در زمينه ي سئو کلمات کليدي  روس هاي آنها حساس هستند. خوشبختانه بايد به شما بگويم که تيم سئو پارسيان انديش که در زمينه سئو سايت در اصفهان فعاليت دارد از روش هي کلا سفيد و صحيح اقدام به انجام فرآيند سئو سايت شما مي کند. به طور کلي بايد به شما بگوييم که روش هاي بهينه سازي وبسايت ها بيشتر از روش هاي سئو کلاه سفيد استفاده مي کنند. که قوانين موتور هاي جستجو را رعايت مي کنند و از ماندگاري بالا هم برخوردارند.

خدمات سئو کلاه سياه چگونه است؟

 اين نوع خدمات به طور کلي به فعاليت هايي اطلاق مي شوند که از روش هاي غير اصولي پيروي کرده و اصطلاحا مي خواهد موتور هاي جستجو به ويژه گوگل را دور بزنند. خدمات سئو کلاه سياه به صورت موقت بوده وباعث بهبود رتبه ي وبسايت به صورت يکجا مي شوند. اما به صورت موقتي!چرا؟ چونکه پس از اطلاع  موتور هاي جستجو از اين مسئله وب سايتي که اين عمل را انجام مي دهد به طور کلي از نتايج گوگل حذف مي شود.

چرا کسب وکار شما به خدمات سئو سايت در اصفهان نيازمند است؟

به طور کلي روش هاي تبليغاتي سنتي را مي توان به چند نوع تقسيم کرد؟ 1. راديو 2.تلوزيون 3.تبليغات محيطي و... اينها همه روش هاي تبليغات سنتي مي باشند.فرق سئو و مزاياي آن با ديگر روش ها به طور کلي به شکل زير است.

  1. سئو يک روش هدفمند براي سايت است ولي ساير روش هاي تبليغاتي هدفمند نيستند
  2. سئو يک روش ماندگار است ولي تمامي روش هاي تبليغاتي ديگر به محض اتمام تبليغات ديگر کسب و کار شما ديده نخواهد شد.
  3. هزينه ي انجام سئو نسبت به ديگر روش هاي تبليغاتي پايين است.از اين رو کسب و کار شما به آن نيازمند است.

تعرفه هاي سئو سايت در اصفهان چقدر است؟

خب در پاسخ به سوال بالا بايد بگوييم که اکثر وبسايت ها و شرکت هاي طراحي سايت و سئو نرخ مشخصي را براي سئو سايت در اصفهان در نظر نميگيرند چرا که هزينه سئو سايت نسبت به نوع وبسايت و کلمات کليدي که آن وبسايت مي خواهد در آن اول باشد متفاوت است چرا که اگر کلمات کليدي وبسايت شما جز کلمات کليدي سخت ياشد.بايد زياد روي آن وقت گذاشت و محتواهاي زيادي نيز مي خواهد وزمان زيادي نيز بايد براي آن صرف کرد اما اگر اينگونه نباشد ورقبا ، رقباي ضعيفي باشند و کلمات کليدي نيز  جز کلمات کليدي آسان باشد خب هزينه هم به طبع کمتر است.اکثر شرکت ها و نيز افراد هزينه برآورد شده براي سئو وبسايت را چهار ميليون تومان در ماه در نظر گرفته اند اما مجموعه پارسيان انديش به منظور رفاه حال مشتريان عزيز هزينه ها را مناسب در نظر گرفته است. فقط کافي است با ما تماس بگيريد تا تفاوت را به خوبي متوجه شويد.

خدمات سئو سايت شامل چه مواردي مي باشد؟

خدمات سئو سايت شامل موارد مختلف مي باشد يکي از اين موارد سئو فني سايت است. در زير به آن اشاره خواهد شد.

سئو فني سايت: قبل از هرکاري سئوکار وظيفه دارد که سئو فني سايت را بررسي کرده و سپس ايرادات وارده را به کارفرما بگويد و پس از تاييد کارفرما نسبت به درست کردن آن اقدام نمايد.اين کار را باتوجه به چک ليست فني انجام مي دهد. واگر مشکلات فني سايت برطرف نشود سئو کار ديگر موارد را انجام نميدهد و اولويت با اين مورد است.

توليد و مديريت کردن محتوا وسئو کردن محتوا توليد شده

بعد از اين که ايرادات سئو فني سايت بر طرف شدن سئوکار موظف است که نسبت به توليد محتواي سئو شده اقدام نمايد. . حتما بايد توليد محتواها با توجه به کلمات کليدي انجام شود و مرتبط با کلمات کليدي باشد.

فعاليت سايت در شبکه هاي اجتماعي

يکي از موارد بسيار مهمي که گوگل براي کاربران خودش در نظر ميگيرد  چاپ تراکت اصفهان  فعاليت در شبکه هاي اجتماعي است که اصطلاحا به آن سيگنال هاي شبکه هاي اجتماعي هم مي گويند.اين فعاليت ها باعث مي شود که وبسايت شما در رتبه هاي بالاتر گوگل قرار بگيرند. وهم به برندينگ شدن شما کمک مي کند تا وبسايت شما را بهتر بشناسند.

فعاليت وبسايت شما در دايرکتوري هاي خوب

اين مورد هم به برندينگ شدن وبسايت و نيز افزايش درآمد و فروش بيشتر شما کمک مي کند.اگر شما بتوانيد در مشاغل متشابه ونيز متفاوت با کارتان تبليغ کنيد و آنها براي شما تبليغ کنند مي توانيد رتبه وبسسايت خود را در موتورهاي جستجو افزايش دهيد.

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 13:17

How to become Uber driver London?

Is anybody here who doesn’t know Uber? Well if yes, let’s know it now! Uber, as the most popular and well-known PHV operator in the world, is still trying to cover more locations by hiring more drivers. This is a great way for those who are looking for a part-time or even a full time job to increase their monthly income. The best point of this type of job role is that you are the only person who decides about the work time! Apart from that, you can decide to work for longer hours if you need to ea more or choose to work less if you are not in the mood to work.

Read this article carefully as we are going to give whatever you need to know to become an Uber driver in London and get familiar with the requirements, terms and conditions.

You are going to read the following issues through this article

  • Why Uber?
  • What do I need to become an Uber driver?
  • How to join Uber? Step by step guide
  • Conclusion

https://canvas.ubc.ca/eportfolios/9849/Home/everything_you_need_to_know_about_ToyotaPriusPCO

https://educacao.telessaude.ifes.edu.br/eportfolios/6048/Pgina_inicial/PCO_Car

https://councils.clark.edu/eportfolios/19393/Home/uber

https://canvas.yc.edu/eportfolios/9610/Home/everything_you_need_to_know_about_Nissan_Leaf_PCO

https://councils.clark.edu/eportfolios/24512/Home/everything_you_need_to_know_about_Mercedes_Benz_PCO

https://canvas.ubc.ca/eportfolios/10012/Home/ea_money_with_my_car

https://educacao.telessaude.ifes.edu.br/eportfolios/6236/Pgina_inicial/PCO_Car_for_Uber

https://cole2.uconline.edu/eportfolios/95010/Home/PCO_car_hire_with_insurance_no_deposit

https://canvas.mooc.upc.edu/eportfolios/1367/Home/car_jobs

https://canvas.lms.unimelb.edu.au/eportfolios/4540/PCO_car_hire_with_insurance_no_deposit

https://q.utoronto.ca/eportfolios/4876/What_is_PCO_car_rental

https://canvas.sussex.ac.uk/eportfolios/617/How_old_can_a_car_be_for_PCO

https://canvas.sussex.ac.uk/eportfolios/738/Tesla_PCO_rental__Favorite_PCO_Cars_for_PHV_drivers

 

Why Uber?

Although Uber was not the first rideshare app, it made a big change in the transportation industry as it offers a vast service for both riders and drivers. In other words, it can be said that Uber is the most comprehensive PHV operator! Being fast, having a reasonable fee, more available drivers, etc. can be other reasons which made Uber become one of the best.

What do I need to become an Uber driver in London?

There are some documents and certificates you need to provide to Uber to be a member of them. This is the list of requirements which can help you better to collect. Besides, we are going to talk about them in more detail. 

  1. Valid driving license of the UK
  2. Valid PCO license
  3. A PCO car
  4. Insurance number
  5. A Bank account

Driving licenses are clear for all of us, but you might be curious about PCO licenses. PCO license is a degree offered by TfL and examines your skills in driving, map reading, English fluency, medical health, background, etc. The test is held in one of the approved offices announced by TfL and once you get it, it is valid for 3 years. After 3 years, you need to renew it.

In order to explain PCO cars, let’s go through it with a little more detail.

What is a PCO car?

A PCO car is an accepted vehicle by TfL which can be either a 4 door car or a minivan. You can use your own car as a PCO car if it meets the TfL requirements. But, it is highly recommended to hire a PCO car from PCO car hire companies such as G&M Direct hire as they are Uber ready. If you choose your personal car, you need to collect insurance and car health documents to upload on Uber website.

What PCO cars are good choices?

PCO car hire in London is not much challenging as you can find various plans and cars to rent with different rental fees and options. In this article, we decided to mention 3 of top PCO car rental plans in London to make it easier for those who want to rent a PCO car in London to decide. The plans are:

  1. Mercedes Benz E-class PCO hire
  2. Toyota Prius PCO hire
  3. Kia Niro PCO hire

These three cars are sort of the most popular among the PCO drivers (specially Kia Niro PCO). If you are looking for a luxury choice, Mercedes Benz E-class PCO car is a nice choice with approximately £260 weekly rental fee, if you are up for a full electric choice Kia Niro PCO car is for £220 weekly rental fee and if you look for a more affordable choice, Toyota Prius PCO can be a nice option for only £150 weekly rental fee.

Is it better to rent a PCO car or use my personal car to join Uber in London?

This is a frequently asked question by those who decided to join Uber or other rideshare companies to work. Well, they are right. There must be a clear answer for that. Here, we tell you that’s totally up to you to choose what car is better, but it is recommended to rent a PCO car since:

  1. They are ready to join Uber (or other PHV operators)
  2. You can change the car if you get tired of it.
  3. You can rent your dream vehicle.
  4. Fixing and services are provided by the company which means cutting down extra expenses.
  5. Depreciation on your personal car is omitted.
  6. Etc.

 

How to join Uber? Step by step guide            

Did you collect all the documents and meet all the requirements? Then you are ready to apply for Uber. All you need to do is the following steps:

  1. Sign up on Uber official website. (if you have an account simply log in)
  2. Fill the information blanks carefully.
  3. Scan all your documents.
  4. Upload each document that is asked. First, you will need to upload your PCO license. A valid UK driving license, ID card which approve being at least 21 years of age, Private Hire Insurance allowing you to transport passengers for hire and reward, Bank Statement for the bank account that will be used to receive payments from Uber (which is needed to be under your name or a business which you are an owner of) and the Driver profile photo are the other documents.
  5. Admitting the vehicle. If you rent a PCO car, they are mostly Uber ready and the company will submit it for you freely.
  6. Fill the contracts forms and send them to Uber.
  7. Wait to receive an activation status from the Uber supporting team.
  8. Congratulations! You are an Uber driver now.

Conclusion

It is a very good choice for those who don’t like to be limited in their career to join Uber and work as a PCO driver. In this article we mentioned a step by step guide to join Uber, gave information about PCO cars and why to choose them and explained why Uber is getting that much popular each day. We hope that by reading this article, you would be able to make a change in your career and increase your income.

 

 

 

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : How,to,become,Uber,driver,London?, نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 ساعت: 6:56

روش نگهداري انواع زعفران

 

يکي از گياهاني که کاربرد بسيار زيادي در طبخ انواع غذاهاي ايراني دارد زعفران مي باشد. اين گياه جادويي نه تنها براي خوش طعم کردن غذاها به کار مي رود، بلکه مصرف دارويي نيز دارد و از اين گياه در تهيه انواع داروهاي گياهي جهت درمان بيماري هاي مختلف بهره گرفته مي‌شود‌.

محصولي که از گياه زعفران به دست مي آيد به صورت ادويه مورد استفاده قرار مي گيرد. گياه زعفران داراي انواع مختلفي است و شيوه نگهداري هر کدام از آنها با ديگري تفاوت دارد.

در اين مطلب تمامي  شيوه هاي نگهداري مختلف زعفران را بيان ميکنيم  تا در صورت خريد زعفران با روش هاي نگهداري طولاني مدت آن آشنا باشيد.

طبقه بندي زعفران

زعفران را مي توان بر اساس نوع چينش به صورت زير طبقه بندي کرد :

زعفران سرگل

زعفران نگين

زعفران پوشال

زعفران دسته يا دختر پيچ

خامه‌ زعفران

 

زعفران سرگل

اين نوع از زعفران رايج‌ترين نمونه زعفران است و اغلب مشتريان اين نمونه از زعفران را بيشتر مي‌شناسند.

در اين نمونه از قسمت زردي زعفران يا ريشه  آن خبري نيست و فقط قسمت قرمز رنگ زعفران يا کلاله آن به صورت جدا جدا و تميز کرده وجود دارد.

زعفران سرگل با نام هاي ديگري چون سر قلم، سر ريشه و ممتاز هم شناخته مي‌شود و در خارج از کشور هم به عنوان All-Red (کاملا قرمز) شناخته مي‌شود که زعفران ممتاز مقداري خامه هم به همراه دارد؛ نهايتا اينکه در بين انواع زعفران، سرگل بيشتر از بقيه مصرف دارد.

زعفران پوشال

اگر بخواهيم اين نوع زعفران را با بقيه انواع مانند سرگل مقايسه کنيم، اين محصول مقداري زردي به همراه دارد اما درصد بيشتري از اين محصول را کلاله قرمز رنگ تشکيل مي‌دهد و فقط درحدود ? الي ? ميلي‌متر، خامه دارد.

در مقايسه با انواع زعفران ها مثل دسته اين محصول بخاطر وجود داشتن حجم بيشتري از  کلاله، رنگ دهي بالاتري دارد. بخاطر ترکيب مقداري از خامه با کلاله در اين محصول، مشتريان هم اعتماد بيشتري هم به اين محصول براي اصل بودن آن دارند. زعفران پوشال داراي درجه بندي از درجه يک تا درجه سه است.

زعفران نگين

اين نوع زعفران حاوي رشته هاي قرمز رنگ ، ضخيم و بلند است و در مقايسه با پوشال معمولي زعفران نگين فاقد خامه مي باشد.

در ميان انواع زعفران، اين مدل خاصيت رنگ دهي فوق العاده بالايي دارد، هم چنين بسيار معطر است، و از نظر ظاهري، زعفران نگين بسيار حجيم و زيبا است.

زعفران دسته يا دخترپيچ

زعفران دسته تمامي رشته زعفران مي باشد که  از ريشه سفيد تا کلاله قرمز رنگ آن را شامل مي شود.

اگر به تصوير اين نوع از زعفران نگاهي بيندازيد کلاله هاي قرمز رنگ را به همراه خامه خواهيد ديد. در اين نوع رشته هاي زعفران  را به صورت يک سويه و يا دو سويه بر روي هم قرارداده و به وسيله نخ آن‌ها را اصطلاحا دسته پيچ کرده و سپس خشک مي نمايند.  در ميان انواع زعفران، از اين محصول به عنوان ظاهر واقعي آن ياد مي‌شود.

 

نگهداري از زعفران

شيوه نگهداري زعفران در انواع مختلف آن هيچ تفاوتي ندارد و تمام انواع زعفران به يک صورت نگهداري مي شوند.

اين ادويه خوش عطر در دماهاي پايين پايداري رنگ و عطر بهتري دارد. در دماهاي بالا خواص آن از بين مي رود.

اگر دماي محيط گرمتر از حد معمول باشد مي توانيد براي حفظ کيفيت زعفران آن را در يخچال نگهداري نماييد، از جمله عواملي که در نگه داري زعفران بايد به آن توجه شود ميزان رطوبت محيط است، يعني اينکه بايد رطوب کم باشد.

در غير اين صورت زعفران رطوبت محيط را به خود جذب مي‌کند و باعث مي شود رنگ و بوي خوب خود را از دست بدهد.

روش هايي که استفاده مي شود براي افزايش ماندگاري زعفران است زيرا کيفيت زعفران مهمترين موضوع براي مصرف کننده است. شيوه هاي گوناگوني براي حفظ کيفيت زعفران و نگه داشتن آن در شرايط مناسب وجود دارد.

جهت نگهداري زعفران در انبار قفسه هايي از جنس فلز و يا پالت کار مورد استفاده قرار ميگيرد ، زيرا  اين قفسه ها از رسيدن رطوبت به زعفران ها جلوگيري مي‌کنند.

عامل ديگري که در نگهداري بهتر زعفران ها کمک مي کند روش خشک کردن و بسته‌بندي زعفران است. جهت حفظ کيفيت زعفران بايد به صورت استاندارد آن ها را خشک و بسته بندي کرد.

دماي مناسب محيط براي زعفران يکي از موارد مهم در اين زمينه است. بهترين دما براي زعفران خشک و بسته بندي شده 16 درجه سانتيگراد مي باشد.

عدم وجود رطوبت و نور در محيط نگهداري زعفران بسيار مهم است و بهترين شرايط نگهداري براي زعفران، محيطي تاريک و بدون رطوبت است.

زعفران ها بايد هر ماه يک بار از لحاظ شرايط نگه داري و کيفيت بررسي شوند.

نگهداري در منزل

شيوه نگهداري زعفران هرچند به مقدار کم در منزل مانند نگهداري در انبار است. براي نگه داشتن زعفران در شرايط مناسب بهتر است ابتدا آن را به صورت کامل خشک و آسياب کرده و در ظرفي که جريان هوا نداشته باشد قرار دهيد

بهتر است که زعفران هارا به صورت وکيوم شده درون يخچال قرار دهيد. توجه داشته باشيد که هيچگونه رطوبتي نبايد به زعفران ها برسد و همچنين دماي مکاني که زعفران ها در آن جا نگهداري مي‌شود نبايد بيش از حد گرم باشد زيرا باعث مي‌شود که زعفران ها خاصيت خود را از دست بدهند.

ترجمه و جمع آوري: واحد تحقيق و توسعه شرکت

 زعفران بهرامن

منبع : جام جم آنلاين

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : روش,نگهداری,انواع,زعفران, نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 213 تاريخ : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:12

چربي گير فايبرگلاس

چربي گير فايبرگلاس دستگاهي است که از آن براي جدا کردن چربي و روغن در رستوران ها، تالارها، هتل ها و آشپزخانه ها قبل از ورودشان به چاه فاضلاب استفاده مي شود. يکي از مهم ترين مشکلات و دغدغه هاي آشپزخانه ها و صنايع تهيه و توليد غذا، جمع شدن روغن و چربي هاي دور ريز در سيستم هاي زهکش و چاه است که موجب گرفتگي و بسته شدن راه خروج آب مي شود. از بهترين و کاربردي ترين چربي گيرهاي موجود در بازار مي توان به نوع چربيگير فايبرگلاس آن ها اشاره کرد. در ادامه به بررسي ويژگي هاي اين چربي گير مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

l7s_w2.jpg

کاربرد چربي گير

 از چربي گير فايبرگلاس براي جداسازي هر نوع چربي و روغن قبل از تخليه به چاه فاضلاب بهره مي گيرند، استفاده از اين دستگاه علاوه بر سادگي، هزينه بسيار پاييني را نيز به همراه دارد. معمولا چربي ها وزن سبک تري نسبت به پساب هاي فاضلابي دارند و در شرايط مناسب بر روي سطح آب قرار مي گيرند، به همين دليل حذف و جدا کردنشان بسيار راحت تر مي باشد. دستگاه  چربي گير اين کار را براي فاضلاب آشپزخانه ها انجام مي دهد و در صورت استفاده درست، بيش از 98 درصد روغن را از چاه فاضلاب حذف خواهد کرد.

مزيت هاي چربي گير فايبرگلاس

در حقيقت بهره گيري از فايبرگلاس در چربي گير باعث طول عمر بالا، استحکام و مقاوت بسيار عالي و همچنين سبک وزني آن شده است. از کارايي هاي ديگر چربي گير مي توان به نگه داشتن پساب روغن و کاهش دماي آن اشاره کرد. اين کاهش دما موجب حل نشدن چربي و آب در يکديگر مي شود و پروسه جدا کردن را آسان تر مي نمايد. خوب است بدانيد علاوه بر روغن، هر نوع پسماند جامد و پسماندهاي غذا نيز توسط اين دستگاه جدا خواهند شد و راه فاضلاب به هيچ عنوان مسدود نمي شود. محل نصب و تعبيه چربي گير در خارج از آشپرخانه و در داخل زمين مي باشد و قسمت انتهاي لوله ي خروجي در داخل فاضلاب به حالت شناور قرار مي گيرد، تا پساب چربي گيري شده را خارج کند.

ompd_w3.jpg

مزاياي مهم چربي گير فايبرگلاس عبارت است از:

  • امکان ساخت و مونتاژ در محل مورد نظر
  • امکان طراحي و توليد در اندازه هاي دلخواه
  • ايزولاسيون کامل و بدون بو
  • استحکام بسيار بالاي جداره و قابليت مدفون کردن
  • مقاومت و دوام بسيار عالي در برابر خوردگي و مواد شيميايي مختلف
  • نصب و انتقال آسان
  • امکان تغيير مکان و جابجايي محل نصب
  • داراي پوشش ضد اشعه ماورا بنفش
  • طول عمر بالا
  • بدون نياز به هيچ گونه عايق کاري و تعميرات احتمالي
  • داراي سبد آشغالگير
  • کاهش قابل توجه هزينه

کلام آخر

استفاده از چربي گيرها در ايران از دهه 60 رواج پيدا کرده است. امروزه نيز به دليل افزايش تعداد آشپزخانه هاي صنعتي، رستوران ها، قنادي ها و واحدهاي تهيه و توزيع مواد غذايي و توليد فاضلاب چرب، کارشناسان سازمان آب و فاضلاب پيشنهاد مي کنند، از دستگاه چربي گير فايبرگلاس استفاده کنيد، تا دچار مشکلاتي نظير بسته و مسدود شدن راه فاضلاب نشويد و از هزينه هاي اضافه جلوگيري کنيد.

 

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : مزیت,های,چربی,گیر,فایبرگلاس, نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت: 23:13

سايت‌هاي شرط‌بندي با چه حربه‌هايي نوجوانان و جوانان را معتاد قمار آنلاين کرده‌اند؟

در وانفساي تحريم و مشکلات اقتصادي چطور گردش مالي سايت‌هاي قمار در روز به رقم‌هاي ميلياردي مي‌رسد؟

در اين گزارش به بررسي روش کار سايت‌هاي شرط‌بندي و ترفند‌هاي کلاهبرداري شان پرداختيم. از ترفند‌هاي جذب اعضاء تا پشت‌پرده عجيب و پيچيده‌شان. چند روزي ميهمان سمج پيج‌هاي فريبنده شاخ‌هاي اينستاگرام شديم. سرنخ‌هايي را پيدا کرديم و با اين سرنخ‌ها به چند سايت شرط‌بندي سر زديم.

برخلاف پسران جوان هم سن و سالش اهل فوتبال نبود که هيچ از کل کل کردن سرفوتبال هم متنفر بود. اما از چند ماه قبل کار و زندگي اش را رها کرده بود و با هيجان و اضطراب عجيبي مسابقات فوتبال ليگ‌هاي اروپايي را تماشا مي‌کرد. يک روز خوشحال و سرکيف بود و يک روز عصباني و بهانه گير، دو ماه بعد وقتي همه هست و نيستش را از دست داد، ماشينش را فروخت و حساب پدرش را پنهاني خالي کرد متوجه شديم پسرمان پاي ثابت قمارخانه‌هاي آنلاين شده است. ??? ميليون تومان در قمار آنلاين از دست رفت و دستمان به جايي بند نبود. ”

اين روايت، مشتي است نمونه خروار از آنچه اين روز‌ها سايت‌هاي پيش بيني و شرط بندي فوتبال يا به عبارتي دقيق‌تر قمارخانه‌هاي آنلاين به روز جوانان ايراني مي‌آورد. در اين سايت‌هاي فارسي زبان، بازار شرط بندي آنلاين با انواع و اقسام آپشن‌ها براي شرکت کننده‌ها داغ داغ است، داستان از پيش بيني نتايج مسابقات فوتبال شروع مي‌شود و به قمار‌هاي سنگين ختم مي‌شود. اولين سايت‌هاي شرط بندي فارسي زبان از اوايل دهه ?? در ترکيه پا گرفت.

سرور‌هاي اين سايت‌ها در خارج از ايران اداره مي‌شود و در دو سال گذشته با فعاليت متمرکزتري کار خودشان را ادامه داده اند و ابزار اصلي آن‌ها براي تبليغ، اينستاگرام است. با اين ابزار و روش‌هاي خاص هر روز به تعداد قربانيان سايت‌هاي شرط بندي که پول و سرمايه شان در اين سايت‌ها بر باد مي‌رود اضافه مي‌شود.

قربانيان مالي سايت‌هاي شرط بندي نه راه پس دارند و نه راه پيش. شکايت شان را به مراجع قانوني نمي‌برند چرا که به موجب ماده ??? تا ??? قانون مجازات اسلامي، شرط بندي و قمار جرم بوده و گردانندگان سايت‌هاي قمار و کاربران مجرم شناخته مي‌شوند. خلاصه اش اين مي‌شود که خودکرده را تدبير نيست.

ادرس يکي از اين سايت ها: https://betsforward.com/

پاي اينستاگرام در ميان است

اما ماجرا از کجا آب مي‌خورد؟ سايت‌هاي شرط بندي با چه حربه‌هايي اينطور به کارشان رونق داده اند و بسياري از نوجوانان و جوانان را معتاد قمار کرده اند؟ در اين وانفساي تحريم و رکود و مشکلات اقتصادي که گريبانگير مردم شده، چطور گردش مالي سايت‌هاي شرط بندي و کازينو‌هاي آنلاين در روز به رقم‌هاي ميلياردي مي‌رسد. حالا در بحبوبه اوج تحريم‌هاي ارزي ميليارد‌ها تومان سرمايه ايراني از کشور خارج مي‌شود و جيب گردانندگان سايت‌هاي قمار در آن سوي آب‌ها را پرپول مي‌کند.

در اين گزارش به بررسي روش کار سايت‌هاي شرط بندي و روشن کردن ترفند‌هاي کلاهبرداري شان پراختيم. از ترفند‌هاي جذب اعضاء تا پشت پرده عجيب و پيچيده شان. همين اول راه بگوييم که “الف” کار قمارخانه‌هاي آنلاين، اينستاگرام است. اگر همين حالا اينستاگرام را از گردانندگان اين سايت‌ها بگيري هيچ حرفي براي گفتن ندارند.

چند روزي ميهمان سمج پيج‌هاي فريبنده اينفلوئنسر‌هاي اينستا يا همان شاخ‌هاي اينستاگرام شديم. سرنخ‌هايي را پيدا کرديم و با اين سرنخ‌ها به چند سايت شرط بندي سر زديم. شواهد نشان مي‌دهد همه پنل‌هاي شرط بندي متعلق به فردي ملقب به «مونتيگو» است. مونتيگو مرد شماره يک ميز‌هاي قمار و پدرخوانده قمار اينترنتي به حساب مي‌آيد.

 

 

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : سایت‌های,شرط‌بندی,با,چه,حربه‌هایی,نوجوانان,و,جوانان,را,معتاد,قمار,آنلاین,کرده‌اند؟, نویسنده : kavoosifar studentt بازدید : 258 تاريخ : يکشنبه 5 بهمن 1399 ساعت: 2:49

خبرنامه